Woudlopers

De Woudlopers is een speltak die je niet snel zult aantreffen bij andere scoutinggroepen; hij is namelijk speciaal door Scouting Zetten in het leven geroepen. De woudlopers is een speltak voor jongens en meisjes in de leeftijd van 9 tot 11 jaar. Hiermee zijn ze een soort overgang tussen de Welpen en de Scouts.

De speltak is opgericht om deze overgang wat te soepeler te laten verlopen voor de jeugdleden. Als basis zullen vooral welpen programma’s gedraaid worden met de uitbreiding van technieken die bij de scouts aan bod komen. Op deze manier houden we het toch leuk en interessant voor de kinderen die voorheen de oudste welpen zouden zijn.

Het Thema

De woudlopers zijn gebaseerd op “de Jonge Woudlopers” uit de Donald Duck strips. Hierin staan de figuren Kwik, Kwek en Kwak centraal. Zij gaan met hun jonge woudlopergroep erop uit om nieuwe dingen te ontdekken en avonturen te beleven. Samen trekken zij de natuur in. Zij hebben altijd het woudlopershandboek bij zich dat vol staat met informatie over alle dingen die ze tegen kunnen komen, van plantenkunde tot EHBO.
Het thema van de Jonge Woudlopers zal bij sommige opkomsten worden gebruikt. Vooral staat het buiten zijn, bezig zijn met de natuur en samenwerken centraal.

Scoutfit

Woudlopers dragen het nieuwe groene Woudlopers t-shirt en de Scouting Zetten das.