Scouts

Ben jij tussen de 11 en 15 jaar en heb je zin in actie? Word lid en beleef uitdagende avonturen bij de scouts! Samen met je nieuwe vrienden doe je super gave dingen waar je ook nog eens wat van leert. Leer kanoën, ga op zomerkamp, kook op je eigen kampvuurtje en ontdek de wereld om je heen!

De scouts van 11 tot en met 15 jaar heten ‘scouts’. Scouts zijn niet meer bezig met het spelen in thema, zoals bij de bevers (5-7 jaar), welpen (7-9 jaar) en de woudlopers (9-11 jaar) het geval is. Bij de scouts ligt de focus op het bewust ontwikkelen van hun Scoutingkennis en -vaardigheden.

Zelfstandigheid

Naast samenwerking en elkaar helpen als er problemen zijn, is het ook belangrijk dat scouts (een deel van) een opkomst leren organiseren. Deze groep scouts wordt op deze manier relatief zelfstandig en de scouts worden voorbereid op de volgende leeftijdsgroep, de explorers, waarin ze zelf activiteiten gaan organiseren. Zo blijven scouts zich steeds verder ontwikkelen, dit heet bij Scouting de ‘doorlopende leerlijn’.

Scoutfit

Scouts dragen een blauw tshirt met het logo van de scouts. De blauwe scouts trui is optioneel maar wordt in koudere tijden vaak gedragen. Natuurlijk is de outfit niet compleet zonder de balmoral das, kenmerkend voor Scouting Zetten.